34 راه برای بهبود رتبه بندی SEO در سال 2021
ترافیک وب سایت شما از کجا می آید؟
اگر برای یافتن شما از طریق جستجوی Google به افراد متکی هستید ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) باید در بالای لیست اولویت های شما قرار گیرد.
اگر کسی نتواند شما را پیدا کند، نمیتوانید برای کسب و کار خود سرنخ ایجاد کنید.
آیا می دانید 93 درصد از تجربیات در اینترنت با موتور جستجو شروع میشود؟ بعد از اینکه کسی جستجو کرد چه اتفاقی می افتد؟
بالاترین نتیجه در Google بیش از 33% احتمال کلیک شدن دارد.
این بدان معناست که اگر شماره یک در صفحه نیستید، فقط یک سوم ترافیک احتمالی را از دست داده اید.
شگفت انگیزتر این است که 75 درصد مردم حتی روی صفحه دوم نتایج جستجو کلیک نمیکنند.
دلیل اینکه وب سایت های دیگر در گوگل از شما رتبه بالاتری دارند این است که آنها تلاش آگاهانه ای برای بهبود سئوی خود انجام می دهند.
خوشبختانه هنوز برای شروع کار دیر نیست.
مواردی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای افزایش رتبه در جستجوهای Google افزایش دهید.
پس با ما همراه باشید.
1. سرعت بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید
زمان بارگذاری صفحه شما به چند دلیل مهم است.
اول از همه ، اگر سرعت بارگذاری شما بسیار کند باشد ، Google این را تشخیص می دهد و به رتبه شما آسیب می رساند.
اما یک وب سایت کند بر نحوه تعامل بازدیدکنندگان وب سایت با صفحات شما نیز تأثیر می گذارد.
در نتیجه ، این تعاملات منفی به رتبه شما نیز آسیب می رساند.
به نحوه افزایش نرخ ترک وب سایت ها با زمان بارگذاری طولانی صفحه، در تصویر بالا نگاه کنید
چقدر کند است؟ خیلی کند!
تحقیقات نشان می دهد در صورتی که بارگذاری صفحه بیش از 3 ثانیه طول بکشد ، 40 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت ها را ترک می کنند.
چیزی که حتی بیشتر تکان دهنده است این است که 80 درصد از بازدیدکنندگان به آن وب سایت باز نخواهند گشت.
این برای رتبه بندی SEO شما مناسب نیست، زیرا در نهایت باعث از بین رفتن ترافیک سایت شما می شود.
اما از طرف دیگر ، اگر صفحه شما سریع بارگیری شود ، مردم همچنان برمی گردند.
الگوریتم گوگل محبوبیت وب سایت شما را تشخیص داده و بر اساس آن رتبه جستجوی شما را تنظیم می کند.
این امر بهینه سازی سرعت صفحه و زمان پاسخگویی سرور را بسیار مهم می کند.
اگر متوجه شدید که سایت شما کند اجرا می شود ، ممکن است بخواهید تم و افزونه های وب سایت خود را بررسی کنید.
اگر سرور کند شما مقصر است ، لیست بهترین ارائه دهندگان میزبانی وب را بررسی کرده و به میزبان جدید منتقل شوید!
2. تولید محتوای با کیفیت بالا
چند وقت یک بار وب سایت خود را بروز رسانی می کنید؟
اگر از روزی که آن را ساخته اید آن را بروزرسانی نکرده اید ، احتمالاً در حال حاضر رتبه SEO خوبی ندارید.
برای افزایش ترافیک بیشتر به وب سایت خود و افزایش محبوبیت آن ، باید به بازدیدکنندگان دلیلی برای ادامه بازگشت بدهید.
محتوای شما باید با کیفیت بالا ، جدید و مرتبط باشد.
یکی دیگر از عواملی که بر رتبه بندی SEO شما تأثیر می گذارد ، اصطلاحاً زمان اقامت است.
این به میزان زمانی که افراد در هر بازدید برای وب سایت شما صرف می کنند ، مربوط می شود.
اگر سایت شما دارای اطلاعات تازه ، هیجان انگیز یا خبرساز باشد ، بازدیدکنندگان را در صفحه شما بیشتر نگه می دارد و زمان اقامت شما را بهبود می بخشد.
وب سایت هایی که محتوای بسیار آموزنده ای را ارائه می دهند ، معمولاً زمان طولانی مدت دارند.
ایده های محتوای خود را در یک مکان در همه برنامه های سند مورد استفاده ذخیره کنید.
در اینجا چیز دیگری است که باید در نظر بگیرید.
گوگل کروم تقریباً 45 درصد از سهم بازار مرورگرهای اینترنتی را در اختیار دارد و آن را به محبوب ترین مرورگر در جهان تبدیل کرده است.
وقتی کاربران وب سایت شما را از طریق مرورگر Google Chrome نشانک گذاری می کنند ، می تواند به رتبه بندی SEO شما کمک کند.
محتوای با کیفیت و مناسب شانس نشانک گذاری وب سایت شما توسط بازدیدکنندگان را افزایش می دهد.
3. تصاویر خود را بهینه کنید
تصاویر برای وب سایت شما عالی هستند.
اما اگر می خواهید این تصاویر رتبه سئوی شما را بهبود بخشد ، باید مطمئن شوید که به درستی بهینه شده اند.
تصاویر بزرگ می توانند زمان بارگذاری صفحه شما را کند کنند ، و که همانطور که گفته شد، رتبه شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
برای بهینه سازی تصاویر خود اندازه آنها را تغییر دهید یا فشرده کنید.
همچنین می توانید از تصاویر خود برای جستجوی کلمات کلیدی با نامگذاری مناسب استفاده کنید.
به عنوان مثال ، فرض کنید شما وب سایتی دارید که لوازم آرایشی یا سایر محصولات را می فروشد.
به جای نامگذاری یک تصویر مانند “شامپو” ، می توانید آن را “بهترین شامپو برای موهای بلند” نامگذاری کنید.
همچنین می توانید از کلمات کلیدی در عنوان تصویر خود و همچنین شرح یا توضیحات استفاده کنید.
4. محتوای خود را با برچسب های هدر تجزیه کنید
سرفصل ها راه دیگری برای کمک به بهبود تجربه کاربر در وب سایت شما هستند.
آنها محتوا را تجزیه می کنند و خواندن یا مرور آن را آسان تر می کنند.
به علاوه ، سرصفحه ها همه چیز را جذاب تر نشان می دهند ، که همیشه سودمند است.
اگر وب سایت شما فقط دیواری از متن باشد، مردم را از صرف زمان طولانی روی آن منصرف می کند.
در نتیجه ، رتبه سئوی شما آسیب می بیند.
اگر سایت خود را در وردپرس اجرا می کنید ، می توانید برچسب های سرصفحه را به راحتی تغییر دهید.
من از تگ های هدر برای همه وب سایت ها و پست های وبلاگم استفاده می کنم.
اگر از این ابزار استفاده نمی کنید ، توصیه می کنم هر چه سریعتر شروع کنید.
5. وبلاگ نویسی را شروع کنید
وبلاگ نویسی برای تجارت شما عالی است.
این یک ابزار برجسته برای سئو است و به شما کمک می کند تا با بازدیدکنندگان وب سایت خود تعامل داشته باشید.
اما آنچه اکثر مردم متوجه آن نیستند این است که وبلاگ نویسی رتبه سئو را نیز بهبود می بخشد.
همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، تولید محتوای تازه ، به روز و مرتبط می تواند افراد را به وب سایت شما سوق دهد و به آنها دلیلی دهد تا مدتی در صفحات شما بمانند.
اگر بتوانید گروه بزرگی از خوانندگان وفادار ایجاد کنید ، می توانید روزانه بازدیدکنندگان زیادی از سایت خود داشته باشید.
بعلاوه ، می توانید موارد دیگری را که من تا به حال در مورد آنها صحبت کردم ، در پست های خود قرار دهید ، مانند تصاویر و برچسب های سرصفحه.
عناصر دیگر مانند پیوندها ، افزایش خوانایی و کلمات کلیدی نیز می توانند در این پست ها گنجانده شوند. به زودی در مورد آنها صحبت خواهم کرد.
همه اینها بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر مثبت می گذارد.
6. از پیوندهای خروجی استفاده کنید
برای افزایش اعتبار وب سایت می توانید کارهای خاصی انجام دهید.
مطمئناً می توانید ادعا کنید ، اما اگر پشتیبان آنها باشید بسیار بهتر به نظر می رسد.
همه ادعاهای داده شما باید به منابع معتبر و معتبر پیوند داده شوند.
شما نه تنها باید به سایت های معتبر پیوند دهید ، بلکه مطمئن شوید همه اطلاعات اخیر در وبلاگ شما هستند.
توجه داشته باشید که گرافی که در مثال بالا استفاده کردم مربوط به سال 2017 است.
پیوندهای خروجی به منابع از سال 2009 بی ربط هستند و برای رتبه بندی SEO شما موثر نیستند.
شما همچنین باید پیوندهای داخلی را وارد کنید.
این پیوندها بازدیدکنندگان را به سایر صفحات وب سایت شما هدایت می کنند.
7. اضافه کردن بیش از متن
محتوای وب سایت شما نباید فقط از کلمات نوشته شده باشد.
تصاویر نیز عالی هستند ، اما موارد بیشتری را می توانید برای بهبود رتبه SEO خود اضافه کنید.
افزودن عناصر چند رسانه ای دیگر مانند فیلم ، نمایش اسلاید یا صدا به سایت خود را در نظر بگیرید.
همه اینها می تواند به بهبود تجربه کاربر کمک کند.
چرا؟
چون تماشای یک وبلاگ از نوع فیلم، بسیار راحت تر از خواندن درباره آن است.
اما بین ویدیوها و سایر منابع چند رسانه ای در وب سایت شما رابطه مستقیمی وجود دارد و این رتبه بندی SEO است.
این ویژگی ها می تواند به طور چشمگیری مدت زمانی را که شخصی در وب سایت شما صرف می کند ، بهبود بخشد.
بسته به طول ویدئوهای شما ، افراد می توانند چند دقیقه در صفحه شما باشند.
اگر این اتفاق بیفتد ، مطمئناً رتبه جستجوی شما را افزایش می دهد.
8. مطمئن شوید که سایت شما قابل خواندن است
هنگام نوشتن محتوا در وب سایت خود ، مخاطبان خود را در نظر داشته باشید.
اگر می خواهید مردم از سایت شما دیدن کنند و زمان خود را در آنجا بگذرانند ، با واژه هایی که می توانند درک کنند صحبت کنید.
سعی نکنید شبیه یک پزشک یا وکیل باشید (حتی اگر یک پزشک هستید).
محتوای شما باید به گونه ای نوشته شود که اکثر مردم آن را درک کنند.
مطمئن نیستید که آیا محتوای شما قابل خواندن است؟
می توانید از منابع آنلاین برای کمک استفاده کنید.
یکی از موارد Readable.com است.
ابزارهایی مانند این می توانند به شما در شناسایی کلماتی که درک آنها برای افراد طولانی یا دشوار است ، کمک کنند.
9. پیوندهای شکسته را برطرف کنید
اگر از وب سایت های معتبر برای پیوندها استفاده می کنید ، نباید نگران خرابی پیوندها باشید.
اما هنوز هم می تواند اتفاق بیفتد.
لینک های خراب می توانند رتبه سئو شما را خرد کنند.
بعلاوه ، وقتی پیوندی که به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهید آنها را به یک وب سایت نامعتبر می رساند ، خوب به نظر نمی رسد.
برای جستجوی پیوندهایی با خطا در وب سایت خود می توانید از ابزارهایی مانند Dead Link Checker استفاده کنید
چگونه می تواند به SEO شما کمک کند؟
خوب ، اگر پیوندی در وب سایت دیگری از بین برود ، می توانید مدیر وب سایت آن صفحه را مطلع کرده و از آنها بخواهید که پیوند مرده را به جای پیوند به وب سایت شما جایگزین کنند.
شما با اطلاع رسانی مشکلی در سایت خود به آنها لطف می کنید ، بنابراین ممکن است در ازای آنها مایل باشند به شما لطف کنند.
این باعث می شود ترافیک بیشتری به وب سایت شما برسد. پیوندهای خروجی از سایر وب سایت ها به صفحه شما نیز به بهبود رتبه سئو شما کمک می کند.
10. سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید
همانطور که مطمئن هستم می دانید ، استفاده از تلفن همراه رو به افزایش است.
آنقدر سریع در حال افزایش است که در واقع از رایانه ها و دستگاه های لپ تاپ پیشی گرفته است.
در حقیقت ، بیش از 60 درصد جستجوهای Google از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.
بدیهی است که گوگل این را به رسمیت می شناسد و سایت ها را بر اساس آن رتبه بندی می کند.
وب سایت شما باید برای کاربران تلفن همراه بهینه شود.
هیچ راهی برای این وجود ندارد
اگر سایت شما بهینه سازی نشده باشد ، مانع تجربه کاربر می شود و بر رتبه شما تأثیر منفی می گذارد.
11. صفحه خود را به درستی قالب بندی کنید
وقتی برای طراحی وب سایت خود طرح جدیدی ارائه می دهید ، وقت بگذارید.
باید مرتب ، شفاف ، منظم و بدون اغتشاش باشد.
مواردی مانند اندازه فونت و تایپوگرافی خود را در نظر بگیرید.
از متن های رنگی ، فونت های پررنگ و کج ها به مقدار کم استفاده کنید.
مواردی مانند نقاط گلوله و چک لیست ، بازدیدکنندگان را از طریق محتوای شما اسکن می کند.
نحوه قالب بندی متن ، خواندن را برای افراد آسان می کند ، به ویژه با نقاط مهم.
اگر وب سایت شما دارای تصاویر ، تبلیغات ، رنگ ها و بلوک های متراکم زیادی باشد ، ممکن است غیرقابل اعتماد به نظر برسد.
معماری و ناوبری سایت شما نیز در این دسته قرار می گیرد.
قالب و طراحی تمیز رتبه سئو را بهبود می بخشد.
12. اطلاعات تماس مناسب را ارائه دهید
صحبت از ظاهر غیرقابل اعتماد ، آیا تا به حال برای یافتن اطلاعات تماس یک کسب و کار در وب سایت تلاش کرده اید؟
همه اطلاعات تماس شما باید واضح و در معرض دید مردم باشد.
بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که مردم گزارش وب سایت شما را شروع کنند فقط به این دلیل که فراموش کرده اید شماره تلفن ، آدرس ایمیل و مکان خود را درج کنید.
این کار، سئوی شما را خرد می کند.
13. تشویق به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی
هر کسب و کار و وب سایت باید در رسانه های اجتماعی فعال باشد.
این تقریباً دانش عمومی است.
اما چیزی که چندان شناخته شده نیست این است که اگر افراد پیوندهایی به وب سایت شما در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند ، میتوانید رتبه سئو خود را ارتقا دهید.
در اینجا مثالی از یک مورد موردی از وب سایت کنترل آفات آورده شده است که در آن آنها کمپینی را به طور خاص برای افزایش اشتراک گذاری اجتماعی طراحی کردند:
اگر اشتراک گذاری اجتماعی را به عنوان بخشی عادی از کمپین های SEO خود تشویق کنید ، نتایج را تصور کنید.
یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار شامل قرار دادن نمادهای اشتراک گذاری اجتماعی در تمام محتوای خود است.
همچنین باید پیوندها را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
وقتی این اطلاعات در جدول زمانی افراد ظاهر می شود ، تنها کافی است یک کلیک برای به اشتراک گذاشتن آنها انجام شود
14. از کلمات کلیدی استفاده کنید
به اجزای الگوریتم رتبه بندی گوگل نگاهی بیندازید:
کلمات کلیدی نقش عمده ای در این فرمول ایفا می کنند.
شما می خواهید کلماتی را که افراد در سراسر محتوای شما جستجو می کنند قرار دهید.
اما این کار را به میزان کم انجام دهید.
اگر بیش از حد وب سایت خود را با کلمات کلیدی اشباع کنید ، Google از این موضوع استفاده می کند و بر رتبه شما تأثیر منفی می گذارد.
کلمات کلیدی باید به طور طبیعی در جملات قرار بگیرند.
آنها را در برچسب های سربرگ خود و حتی در زیرنویس تصاویر قرار دهید.
شما همچنین باید از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید ، که عبارتند از سه یا چهار کلمه کلمه ای که در جستجو یافت می شوند.
به عنوان مثال ، احتمالاً وقتی کسی به دنبال چیزی می گردد ، کلمه “موبایل” را جستجو نمی کند.
اما ممکن است عبارت “بهترین موبایل با قیمت مناسب” را به عنوان جایگزین تایپ کنند.
اگر کلمات کلیدی شما با جستجوی آنها مطابقت داشته باشد ، وب سایت شما شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر خواهد داشت.
15. عنوانها و توضیحات مربوط به کلیک را بنویسید
وقتی صحبت از نوشتن عنوان برای موتورهای جستجو می شود ، اولین چیزی که باید بدانید این است، شما فقط 65 کاراکتر امکان برای نوشتن عنوان خود دارید.
می توانید بزرگترین عنوان را بنویسید ، اما اگر بیش از 65 نویسه باشد ، قطع می شود.
ممکن است مهمترین قسمت تیتر ذخیره شود ، اما بقیه قطع شود. بنابراین آن را کوتاه بنویسید.
در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که هنگام ایجاد عناوین با ارزش کلیک باید در نظر داشته باشید:
عنوانهای خود را با کلمات کلیدی بارگذاری کنید-باید همه کلمات کلیدی خود را در عناوین خود بارگذاری کنید. افراد معمولاً فقط دو کلمه اول یک عنوان را اسکن می کنند.
آن را قابل پیش بینی نگه دارید- عنوان شما باید روی صفحه ای که انتظارات کاربر را برآورده می کند قابلیت کلیک داشته باشد.
واضح باشد – خواننده باید بداند صفحه وب شما با 65 نویسه یا کمتر در مورد چیست.
آن را احساسی جلوه دهید – دن شور یک راهنمای عالی برای نوشتن عناوین نوشت ، و یکی از مهمترین درس های او این است که عناوین شما را احساسی کند. مقاله SEOmoz او را ببینید آیا عناوین شما به طرز مقاومت ناپذیری قابل کلیک و واگیردار هستند؟
این وبلاگ ادامه دارد...
- لینک دانلود به صورت پارت های 1 گیگابایتی در فایل های ZIP ارائه شده است.
- در صورتی که به هر دلیل موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید به ما اطلاع دهید.
پسورد فایل : پسورد ندارد گزارش خرابی لینک
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.